Jak zainstalować Wordpressa?

  • sobota, 21 maja 2011
  • Patryk
  • Co tu dużo mówić, im bardziej poznaje system blogowy wordpress tym bardziej mi się podoba. Postawiłem już kilka blogów w oparciu o niego a dziś pokażę wam jak samemu zainstalować wordpressa, czyli system do tworzenia blogów oraz innych stron na serwerze w kilku prostych krokach. Jest to metoda, która bardzo przypadła mi do gustu.

    Pisałem kiedyś Jak założyć bloga na darmowym hostingu. Tym razem polecę Tobie założenie bloga na płatnym hostingu gdyż lepiej się pozycjonuje, wygląda profesjonalnie i skórki się nie rozjeżdżają jak to często bywa w przypadku cba.pl

    1. Wybór hostingu i domeny

    Korzystałem kiedyś z darmowych hostingów, bo płatne były drogie, jednak teraz poznałem dobrą ofertę i już założyłem na nich kilka blogów. A korzystam z hoseo i domeny.tv. Naprawdę, sporo szukałem a lepszej oferty nie znalazłem...



    Załóż domenę a następnie hosting. Aby przekierować domenę na serwer opłać domenę (inaczej nic nie zrobisz) a następnie przejdź w panelu administracyjnym domeny z menu do lista domen. Pokaże się tobie taki ekran jak i tutaj na rysunku. Teraz co musisz zrobić, to zmienić delegację domeny. Gdy klikniesz w rysunek klucza otworzy ci się nowe okno. Zaznacz opcję: Wpisz nazwy serwerów DNS a następnie wpisz: ns1.hoseo.pl; ns2.hoseo.pl
    Teraz odczekaj około doby, by przystąpić do dalszych czynności.

    2. Instalacja Wordpressa

    Jeśli masz już domenę i masz konto hostingowe i odczekałeś dobę, to zaloguj się do panelu swojego hostingu i kliknij "Dodaj następną domenę". Dodasz oczywiście domenę, którą zakupiłeś uprzednio i przedelegowałeś na serwer. Dlatego wpisz w nazwie domeny taką nazwę jaką zakupiłeś i kliknij utwórz.
    Teraz wejdź w link tej domeny, który masz w panelu administracyjnym hostingu i przejdź do opcji zaawansowanych i kliknij: Softaculous Auto Installer
    tak jak jest to pokazane na rysunku obok.

    Po kliknięciu w ten link przejdziesz do panelu tworzenia bloga. Z lewej strony wybierz Wordpress a następnie z górnego menu wybierz install. W tym momencie pozostaw wszystko tak jak jest i kliknij na dole przycisk install. Teraz Twój blog jest właśnie tworzony i za chwilę będziesz mógł się zalogować dopisując w przeglądarce do swojej domeny /wp-admin. Domyślna nazwa to admin a hasło to pass. Po zalogowaniu od razu zmień te dane.
    Tyle. Na tym by polegała odpowiedź na to jak zainstalować wordpressa. Proste, szybkie, wygodne i oszczędne. Tak bym określił tę metodę, którą poznałem dzięki Przemkowi a która bardzo mi się spodobała. Za domenę zapłaciłem 13 zł a za hosting 40 zł, a najfajniejsze jest to, że mogę kupić kolejną domenę i podpiąć do już istniejącego hostingu, wtedy za nową stronę płacę tyle, co za domenę, czyli 13 zł z końcówką .pl.

    Szkoda tylko, że nie znałem tego wcześniej, no ale lepiej późno niż wcale :)

    2 komentarze:

    1. PoL pisze...
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.
    3. PoL pisze...
    4. Świetny szablony do wordpressa, który doskonale sprawdzi się na stronach o dowolnej tematyce.Wybierz Templatemonster!

    Prześlij komentarz

    Copyright 2010 Blogowi