Idealne darmowe szablony wordpress

  • poniedziałek, 20 czerwca 2011
  • Patryk
  • Każdy blog oprócz dobrej treści musi mieć odpowiedni szablon. Każdy w tym względzie ma swój gust, jednak moja obserwacja pozwoliła mi na zdefiniowanie idealnego szablonu. Według mnie tym szablonem jest czysty, prosty, schludny, i przede wszystkim czytelny szablon!

    Najważniejsza jest czytelność

    Zastanawiam się teraz nad twoją reakcją :) zazwyczaj się uważa, by szablon był "wypasiony" z takimi graficznymi bajerami, a ja ci mówię, że najważniejsza jest czytelność :) (być może to jest moje zboczenie z racji zainteresowań typograficznych) jednak sądzę, że w istocie tak właśnie jest.

    Gdy przeglądam szablony w necie, to często napotykam interesujące miniaturki - to znak, że graficznie było coś ciekawego - ale gdy robię podgląd templatki okazuje się, że jest do niczego, bo tekst wypada kiepsko. Oczywiście, można zmienić krój, można z tym się pobawić jednak całość ogólnie wtedy wypada blado.

    Co ja rozumiem przez czytelność?

    Przez czytelność rozumiem takie czytanie, które jest płynne, nie męczy wzroku czytelnika a "czcionka" harmonizuje się z grafiką. Tutaj to grafika jest podrzędna wobec tekstu. Grafika jest o tyle ważna, że ma podkreślać, uwypuklać tekst a nie go przytłaczać. Spójrz na mój szablon bloga. Nie chce się chwalić, ale otrzymałem opinie od internautów, że jest bardzo ładny, więc nie jest to moje widzimisie, tylko potwierdzone w praktyce zdanie.

    jak myślisz w czym tkwi sekret tego szablonu? Czyżby w bajeranckiej grafice? Po za zwykłą grą kolorów nie ma tam nic szczególnego. Jasne, że kolory się harmonizują, że mają wpływ na siebie, ale nie ma tu żadnej zbędnej grafiki. Nic, po prostu ładna "czcionka", która dobrze wkomponowuje się w całość a całość ładnie uwypukla tekst. Tyle. Więcej nie potrzeba :)

    No dobrze, przejdźmy do konkretów. Oto kilka moich ulubionych szablonów, które całkiem nieźle wyglądają. Daję ci tę listę, bo wiem, że znaleźć coś naprawdę dobrego za darmo w tej dziedzinie nie jest łatwo.



    Twenty Ten 1.2 - To bardzo prosty a zarazem elegancki i uniwersalny szablon. Można zmienić obrazek nagłówka. Jest aż 8 obrazków do wyboru, co już daje spore możliwości wizualnego wyglądu bloga. Po za tym, można zrobić własny obrazek i w łatwy sposób umieścić go w nagłówku, co pozwala całkowicie zachować indywidualność. Spotkałem kilka blogów opartych na tym szablonie i nigdy nie miałem wrażenia, że są duplikatami - wręcz przeciwnie dostrzegałem ich indywidualność, co jest ważne i co trudno zachować w przypadku darmowych szablonów, które przecież są często wykorzystywane. Spotkanie tego samego szablonu na dwóch różnych blogach nie stwarza dobrego wizerunku blogerowi w przeciwieństwie właśnie do tego szablonu. A w czym tkwi piękno tego szablonu? nie w grafice, ale w ładnym foncie, szkoda tylko, że autor nie zadbał o podobne widgety.


    Bible Scholar 2.1 - Kolejny bardzo ładny, gustowny, prosty choć przyzwoity szablon. Zielony kolor dodaje świeżości i aktualności zamieszczanym informacjom


    GlossyBlue 1.4 - to kolejny godny uwagi szablon do bloga. Sam go używam po niewielkich modyfikacjach z wyświetlaniem tekstu. Tak, czy inaczej nadaje się znakomicie do blogów osobistych, gdzie zamieszczamy jakieś własne przemyślenia, opinie.

    Zanim zdecydujesz się na któryś z powyższych szablonów zastanów się, czy nie używają go blogi tematyczne związane z twoim, inaczej niepotrzebnie narażasz się na porównania.

    1 komentarze:

    1. Sergey pisze...
    2. Oto lista 15 pięknych, responsywnych Drupal 7 themes , które niedawno wybrałem.

    Prześlij komentarz

    Copyright 2010 Blogowi