Ale na serio, powinniśmy zastanowić się nad kilkoma rzeczami, stworzyć taki mini biznesplan, tzn. zastanowić się, czy nasza tematyka zainteresuje kogoś, ile potencjalnych zainteresowanych będzie naszym blogiem (nawet jeśli robimy blog hobbistycznie) i jak ściągnąć ruch na naszą stronę.
Takie postawienie sprawy od razu stawia nas w pozycji osoby, która jest profesjonalna. Nawet jeśli naprawdę chcesz podzielić się swoją wiedzą i stworzyć bloga nie dbając o to, czy będziesz mieć dużo czytelników, czy mało, takie rozeznanie rynku jest bardzo dobre, bo dzięki temu możesz więcej osób ściągnąć na swoją stronę. Jak? Zaraz ci to zdradzę.
Ale wszystko po kolei. Dotykamy tutaj zagadnienia niszy. Co to tak naprawdę znaczy, by dużo osób ściągnąć na bloga? tak naprawdę nie należy nastawiać się na to, by mieć jak najwięcej odwiedzin. Czasem mniej znaczy więcej i w blogowaniu ta zasada się sprawdza.
Lepiej ściągnąć mniej osób na stronę, ale niech to będą osoby naprawdę zainteresowane tematyką niż więcej osób, które tylko wejdą i wyjdą nie pozostawiając po sobie śladu.
Z tego powodu nie wybieraj tematyki popularnej i ogólnej. Dlaczego? Tą tematyką zajmują się największe serwisy internetowe a Ty jeśli nie masz odpowiedniego zaplecza finansowego, to nie osiągniesz sukcesu w tej dziedzinie.
Pomyśl, czym się interesujesz? Co ci zajmuje najwięcej satysfakcji? Skonkretyzuj swoje zainteresowania i w ten sposób otrzymasz tematykę swojego bloga. Wiem, że to może być dla niektórych osób trudne, dlatego zobacz na jakie strony wchodzisz. Te strony ujawniają twoje pasje, to kim jesteś!
Widzisz. Ja od dawna zgłębiam wiedzę o wordpressie, ale dopiero teraz zdecydowałem się na tworzenie strony właśnie o tym skrypcie. Dlaczego? Bo to mnie zainteresowało i robię to właściwie bezinteresownie. Fajnie jeśli pojawią się za jakiś czas pieniądze, ale nie liczę za bardzo na nie, bo inaczej szybko bym się zniechęcił i porzucił pisanie bloga, jak to było w przypadku wielu osób. Dlatego ważne jest to byś znalazł tematykę, która zaangażuje ciebie w pisanie. Inaczej na 100 procent gwarantuje, że porzucisz pisanie bloga w krótkim czasie.
No dobrze, mamy tematykę, to teraz zweryfikujemy ją :) Jak to zrobić? Heh, to moja jedna z ulubionych czynności; wchodzimy na narzędzia propozycji słów kluczowych. Wystarczy tak wpisać do google i wpisujemy słowo kluczowe, które nas interesuje. Wpiszmy w naszym przypadku Wordpress.
Wyświetliły się nam jakieś liczby. Nie będę po kolei wyjaśniał, co oznaczają - możesz je sprawdzić najeżdżając na zakładki, jednak już teraz powiem, że wskazują na ilość odwiedzających na dane hasło.
Widzimy też rubrykę konkurencja na której jest wizualny wskaźnik. W przypadku naszego zapytania widzimy też, że konkurencja jest mała. Ale nie łudźmy się i nie cieszmy się tak szybko, kliknijmy w hasło, by przekonać się, że zaindeksowanych jest 1340000000 stron.
To bardzo dużo. Na tę frazę przebić się jest niezwykle trudno. Stosunkowo najłatwiej pozycjonować się będzie na te słowa kluczowe, których poziom zaindeksowanych stron wynosi do 1 milina.
W ten sposób poznałeś niezwykle użyteczne narzędzie marketingowe jakim są narzędzia propozycji słów kluczowych. Wykorzystują je profesjonaliści, marketingerzy, pozycjonerzy i cały sztab zajmujący się marketingiem internetowym.
Pokazuje ci tajną broń marketingu internetowego a czy wiesz jak możesz ją jeszcze wykorzystać?
Jeśli tworzysz bloga, to ustalasz jego tematykę, dobierasz słowa kluczowe i pozycjonujesz. Ale to nie wszystko. Zanim napiszesz kolejny wpis na blogu, sprawdź jego temat w propozycjach słów kluczowych. Otrzymasz wyniki, które naprowadzą ciebie na skonkretyzowanie tytułu do bloga, albo nawet zmienienie całkowicie twojej koncepcji na tytuł i wybranie takiego, które bardziej będzie korzystne pod względem wyszukiwanego hasła.
Te wyniki jakie uzyskasz z tego narzędzia są wpisywanymi przez użytkowników wyszukiwarek takich jak ja i ty zapytań. Teraz już wiesz jakich słów używają internauci, by dotrzeć do potrzebnej im informacji. Możesz teraz wyjść im na przeciw i dopierać takie tematy dzięki, którym łatwiej będą mogli trafić do ciebie.
No nic, po tak długim wykładzie powinieneś pomyśleć teraz o tematyce swojego bloga a potem przystąpić do analizy a następnie do jego założenia. Fajną metodę na założenie bloga opisuję w artykule: Jak zainstalować wordpressa. Jeśli posiadasz swojego bloga i nie chcesz go zmieniać, zastanów się jak możesz udoskonalić swój kolejny wpis wykorzystując do tego celu narzędzia propozycji słów kluczy.
0 komentarze:
Prześlij komentarz